torsdag 4 juni 2009

Lika bra......

... att skriva här en gång idag iaf. BF +2
Nej ingen bebis än. Jag lovar att höra av mej när den kommer. Har inte vart så mkt vid datorn idag, blir bara att man sitter och kikar på andra som väntar då... Och då blir det bara ännu segare. Imorse snurrade vi till det ordentligt med missförstånd och felplanering, men vi fick fikasällskap ändå till slut =) Max och Nettan kom hit en sväng, så hela förmiddan försvann! Skönt det!

När de åkt så började vi städa lite smått, sen bar vi ut alla blommor på altanen och planterade om de så gott det gick, har inte så mkt innerkrukor som jag behöver egentligen... Men det tog sin lilla stund. Sen åt vi lite lunch, sen tog vi nya tag och städade lite till, dammade av alla hyllor och torkade av i fönstren innan vi satte tillbaka alla blommor. Sen tog vi fram dammsugarna och körde på för fullt båda två, tills den sladdlösa blev urladdad, då blev Theo lite galen och fattade inte varför han inte fick dammsuga mer när jag fortsatte, så vi hade ne liten lektion så nu förstår han hur det funkar =) Vi dammsög riktigt grundligt, låg och kröp runt på golvet och lyfte runt soffan och fåtöljerna tills ryggen och magen skrek efter pause... Då blev det glass i soffan, sen va det bara att skura golven (säger man skura? Haha vilken hemmafru jag är!!), det gick väl mindre smärtfritt kanske, när jag nästan va klar så välte Theo hela spannen med skurvatten i hallen... Då blev mamma ledsen... så det tog ju typ en kvart att få upp allt vatten... Inte kul, med ryggen och magen som inte va så glada på mej... Sen va det bara att lyfta tiilbaka allt som vi ställt upp alla stolar och leksaker och småmöbler... Härligt att ha det avklarat, har tänkte att jag får göra det sen, men nu tänkte jag att det kanske är det som spärrar, haha, så när jag väl gjort detta då känner bebisen att den kan komma ut =) =) Så nu kommer den nog när som ;-)

Nu blir det lite teve, sen blir det sängen... hejhopp!

1 kommentar:

Fam.Bohman sa...

Herregud vad hurtig du är... om din kommer inatt så ska jag nog storastäda i mon hehe... Håller tummar å tår...