fredag 26 juni 2009

Kalmar och Öland idag!

Ja det va ju som sagt meningen att vi skulle till Karlskrona och handla idag, men så tänkte vi att vi tar Kalmar istället så kan vi stick in på ikea en sväng... Men det va så fint väder så vi tog med badkläder och sånt och åkte över till Öland, men vi tog bara färjestaden och där blåser det ju en del så det blev ingen långvarig historia.
Sen åkte vi in till stan och åt på en grekisk restaurang, supergod buffé med massa godsaker =)

Vi tog några affärer med när vi ändå va inne så jag hittade ett par grejer på hm som jg ör rätt nöjd med faktiskt. Med tanke på att jag inte kunde prova nåt eftersom jag och Milo gick själva då så jag orkade inte krångla. Sen blev det faktiskt hela två födelsedagspresenter inhandlade bara typ 5 kvar nu :-P
Maxi blev det med sen, men jag gillar inte alls maxi i Kalmar, det är så puckat uppbyggt tycker jag! Tacka vet jag Karlskrona! Men man måste väl variera lite med ;-) Köpte faktiskt en bok med, ja är ingen läsare men så hittade jag "Det ska bli ett sant nöje att döda dig" av Magdalena Graaf, har kollat efter den ett par gånger tidigare, och det blir nästan alltid att jag köper minst en bok när semestern närmar sig, mest för att det hör till =) Sen har man ju en del dötid med när man sitter och ger lillprinsen mat. Har kommit på att sånna böcker passar ej perfekt, de senaste jag läst är Nicole Richie´s "Saningen om diamanter" och innan dess Carolina Gynnings "Egogirl", det är liksom lite roligare när det är på riktigt...

Nu är det snart dags att ge lillgrabben mat med så detta får räcka för idag =) Imorrn förväntar jag mej en riktig frukost uppdukad när jag stiger upp, med jordgubbar och mjölk! Det är tradition! Imorrn blir min sista riktiga frossardag (på ett tag), har bunkrat upp med en massa godis och så ska Theo och jag göra jordgubbstårta med, myspys, sen blir det grillning i Eringsboda! Hoppas vädret är bra bara ! Hej hopp!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken mysig dag!
Den boken är super bra kan inte sluta läsa den:-)

Ringer i morn puss ///E