fredag 5 juni 2009

Nu ger jag upp!

Det kommer ingen bebis, den sitter fast....
Det hjälper varken med fullmåne, storstädning, ananas, cykelturer eller nåt annat. Lika besviken varje morgon jag vaknar, känns som det blir mer och mer avlägset med, konstigt nog, vet ju givetvis att för varje dag som går så kommer jag en dag närmre, men det känns verkligen som tvärtom... Och satte inte gårdagen igång det så kommer jag lätt få vänta en vecka till! Den kommer inte denna helgen iallafall...
Och varje morgon så tänker man att usch ja, nu börjar snart telefonerna... är du fortfarande hemma? Har du inte fått nån bebis än? Inga känningar?
JA jag är fortfarande hemma, NEJ jag har inte fått nån bebis än och JO jag har känningar men det har jag ju haft i två veckor nu, pisstråkigt är det här. Bara 3 dagar över tiden, men det känns verkligen som tre veckor. Idag är det tre veckor sen jag jobbade sista dagen, eller va det tre månader sen??
Hoppas helgen blir lite roligare, men jag tror att min kära bror kommer hem idag så jag hoppas att han och mamma kommer upp till oss en runda imorgon!
Ska nog slänga iväg ett mess till Nettan nu och kolla om vi kan svänga förbi en runda, kommer bli tomt sen när hon börjar jobba! Nettan har ju vart mammaledig så länge vi känt varandra =D Komiskt!

Jessica har börjat prata om babysim, sa att de skulle anmäla sig nu. Slutet av augusti börjar det, men jag tror att de måste va tre månder när man börjar, och eftersom min bebis aldrig kommer så kommer ju inte vi kunna va med... Tänker inte gå som enda Emmaboda-bo denna gången med, trist, det gjorde vi ju sist. Plus att denna gången har vi Theo med så då får Andreas stanna hemma med honom så får jag åka själv, inget kul...

Ja detta inlägget blev ju väldigt positivt och optimistiskt, precis som det känns just nu! Nu ska Theo och jag äta lite kräm och mackor!

4 kommentarer:

Fam.Bohman sa...

nehe inge bebbe, ingen här heller. Men bohman sa nått om att fullmånen är i natt...

Linda W sa...

Har hittat hit genom Anna! Viggo och jag började på babysim när han va 2 eller 2½ månad, det är beroende på vikten lite med. Nackdelen med att börja så tidigt va att han sov dom 2 första gångerna, men nu är det plask som gäller! :) Hoppas din bebis kommer snart! Lycka till.

Johanna sa...

Hej hej =)
Jaså, jag trodde det va tre månader som gällde, där ser man... Ja det känns lite tidigt att börja när de är så små, men annars får man ju vänta flera månader till... Nåja, jag får väl ta och se om jag får nån bebis först ;-)

Anna sa...

Klart din bebis kommer, även om övertiden är SJUKT jobbig. Jag lider med dig. Som tröst kan jag säga att min mamma gick 19 dagar över tiden med mig, men ut kom jag tillslut, efter igångsättning och 40 timmars värkar som slutade i urakut snitt. Värre kan det knappast bli, haha :) Lycka till när det väl är dags, kommer inte ha tillgång till dator hela helgen så jag kommer inte vara en av de som tjatar på dig ;)