lördag 6 juni 2009

Fråga:

Till er som varit gravida, och fött ;-)
Har hört en ny grej nu som jag aldrig hört förr, tänkte kolla lite hur mkt det stämmer eller inte stämmer :-P
Förra helgen så va jag hemma i Eringsboda och hälsade på familjen lite, vi träffade en "dam" som frågade när det va dags (att föda, daaah) jag sa på tisdag (detta va söndag)... Då sa hon får jag se på dej, då tar jag för givet på att de menar att de ska kolla magen, men hon ville se ansiktet, -nej tyvärr, den kommer inte då, du får nog vänta lite till. Okej!? Du har inget veck ovanför överläppen, det får man när det är dags... Ja och som de flesta vet nu, så väntar jag än... 4 dagar över tiden idag ju...
Letar febrilt efter kort på mej dagarna innan jag födde Theo, men hittar inga på ansiktet. Nån som vet att de hade detta vecket eller har kort som det syns på? Kan ni inte kolla om det stämmer?
Jag vet ju att ungen kommer snart ändå, men det va lite kul för jag har aldrig hört det innan och hon va helt bombsäker på att detta "skrock" är att lita på! Mamma och jag pratade om det idag och hon kollar efter detta vecket hela tiden =)

Ja det är ju fotboll och jag är lite uttråkad, sitter o kika om det händer nåt speciellt annars kollar jag runt på nätet istället... Håller på att fixa och greja med en sak...

2 kommentarer:

Malin sa...

Nämen Johanna! Har du inte tryckt ut bebisen din än?! *asg* Förstår om du är less nu. Gick du över med Theo?
Inget veck här vad jag kan minnas, men jag letade förstås inte. Låter kul dock om det vore sant.
Kram på dig!

Anonym sa...

Hej! Något veck har jag inte hört talas om.. men att överläppen ofta svullnar har jag hört däremot. :) Lycka till!