tisdag 1 september 2009

jä*la svininfluensa!

Kom precis hem från bvc. Min lille grabb har fått två sprutor, en i varje ben. Usch han blev så ledsen min lille plutt...
Fick även veta att typ all verksamhet som bvc har kommer sitta på pause under hösten pga svininfluensan. Det va precis så vi kunde boka in Theos treårskontroll, de som fyller senare får antagligen inte gå på det. Vaccinet kommer i början av oktober och Theo fyller ju 1:a oktober så vi hinner. Däremot blir det INGEN FÖRÄLDRAGRUPP! Jävla skit, jag har verkligen sett fram emot det... suck!! Läkarbesöken och det kommer va som vanligt men annars inte så mycket mer...
Hon sa att babykyrkis startar ju snart, men hallå liksom, det kommer vi ju inte heller kunna gå på... Jag sa att det va en extremt dum tid. Och hon höll med, hon sa att hon sagt det till Ingrid som håller i det men hon lyssnade väl inte på det sa Agneta. Men hon tyckte att vi skulle prata med Ingrid så många som möjligt så hon förstår att det inte funkar.
Vi som har äldre syskon till småttingarna kan ju inte gå, jo om man fixar barnvakt, men hur lätt är det!? Det är ju inte direkt så att jag kan be min mamma eller syster köra 7 mil för att passa Theo i 1, 5 timme... suck suck suck!

Nä nu ska vi snart hämta Theo och sen ska vi in en sväng till Nybro och kanske ikea om vi hinner =) =) Nåt kul idag iallafall!!

1 kommentar:

Fam.Bohman sa...

jahapp, då blir det nog inte treårskontroll på Nora då... på fredag ska Hjalle få spruta...