måndag 4 maj 2009

10-9-8-7......!

Nu är det bara tre kvällar (och 5 förmiddagar) kvar att jobba! Skojjar nån att jag räknar ner lite nu eller :-) Bara nästa vecka med!

Nu ligger iaf bebis på rätt håll, det gjorde h*n iofs sist med, det va bara jag som ine vågade lita på henne =) Men nu ligger h*n nedåt och är "ruckbar" så det går ju åt rätt håll... Sf-måttet ligger på 34, tror det är normalt, föler första graviditeten ganska bra tror jag... Hon påminner mej om att jag gått upp för mycket varje gång, haha som om jag inte vet det! Inget att stressa upp sig för mer nu, jag vet att jag komemr landa på typ +20kg, jag får ta det helt enkelt.
Det va spår av äggvita i urinen igen, men jag hade hällt ut urinprovet efter jag gjort det (man gör det ju själv) och sen sa hon givetvis att hon ville göra ett till eftersom det inte såg så bra ut, men då va det too late :-P Får hoppas jag överlever två veckor till så jag kan göra det riktigt då =)
Lustigare barnmorska får man leta efter alltså, hon hade fått ett nytt stetoskop (?) men hon sa att hon hade konstiga öron så hon va tvungen att kolla blodtrycket typ 5 gånger på mej, hon hade ju typ pumpat sönder min arm när hon va klar! Hon sket i det nya och körde med det gamla sen iallafall som va halvt söndrigt.
Fick alla mina papper med idag som jag ska gå runt och dra på, eftersom jag är specialfall och ska föda Karlskrona så måste jag bära runt på en helt bunt eftersom de inte kan skicka det till varandra som de kan till Kalmar och Växjö... Men men det är det helt klart värt!
Hb låg på 125 idag, väldigt bra för att va mej =) Och då är jag ändå slarvig med tabletterna denna gången.
Pratade förlossning, amning och andra grejer som börjar närma sig, har fått två nya tider, en om två veckor och en om 4 veckor, men då sa jag att jag inte ska komma för då ligger jag på bb! 2:e juni va det =)
Väldigt många kunder har komenterat min kagge idag, jaaa jag är stor, jaaa det är en HEL månad kvar... Det är bara att gilla läget! Men det känns helt sjukt skönt att säga att jag jobbar bara nästa vecka med :-D Känns helt knasigt! Och alldeles underbart!

Imorrn blir det fika, skulle vart i lekparken, men det blir nog inte så... Ska mötas upp på fiket, är det dåligt väder stannar vi där, annars köper vi fika och tar med oss. Men det blir nog regn så det blir nog än en gång inne på fiket, tyvärr... Tycker inte det är lika kul längre...

Nu ska jag sova en stund iallafall, godnatt!

Inga kommentarer: