onsdag 27 maj 2009

Skenet bedrar!

Ja, de ser inte så himla goda ut kanske, men de är sjuukt goda! Skulle gjort kanelbullar, men jag fastnade i kakboken och hittade dessa bullar istället. Det är olika fyllning i dem men samma grundrecept... De till vänster är med vaniljkräm och de med pärlsocker är med äpplemos... Vaniljen är helt klart godast, missade att ha i kanel i äpplebullarna, vet inte hur mkt det gjorde men nästa gång blir det bara vaniljbullar iaf. Och de va väldigt poppis här hemma. Theo hjälpte ju till hela tiden så sockret på vaniljbullarna va ju ungefäre överallt sen, lite kladdigt blev det, men vi är nöjda med resultatet =) Trodde det skulle va svårare faktiskt...

Känns inte som vi gjort så mkt idag, mest vart i köket o lagat mat och ätit känns det som. Andreas jobbarkompis va här med sin son en stund på eftermiddagen, annars väldigt lugnt. Skönt! Jag kämpar för att inte få igång värkar/förlossning nu, nu väntar jag helst till måndag om jag får bestämma! Imorrn fyller Andreas pappa år, så då vill vi minst att det ska starta. Vill ju att h*n ska ha en egen dag! Vi har planerat att det bästa är om det sätter igång på natten till måndag, så det blir på måndag, då slipper Andreas gå till jobbet måndag morgon och mamma är i Ronneby igen efter helgen i Eringsboda... Äh man är fånig som sitter och säger vad som passar bäst, det blir ju bra vilket som iallafall, allt löser sig på nåt vis... Men jag blir iaf inte ledsen om det väntar några dagar till =)

Imorrn skulle det visst bli fika på fenix har jag hört talas om, men vi hoppar nog faktiskt över det, känner att vi gärna följt med om det va ute i lekparken, men fenix är typ sämst enligt mej, de har trappor, jag har en son med myror i brallan plus att jag inte är fullt så snabb och rörlig som jag en gång varit... Nåja vi hinner väl med fler fikor innan jag ska börja jobba igen ;-)

Måste säga att jag är jätteglad att så många läser och kommenterar här, superkul att se att man har flera inlägg att läsa när man loggar på! Skitskoj!

Nu ska jag bara slappa en stund, sen blir det sängen! Hoppas på sovmorgon till halv nio imorrn med ;-) Godnatt!

1 kommentar:

Malin sa...

Jag tycker att de där bullarna ser sjukt goda ut! Är tokig i vaniljbullar.
Jag tycker att du ska trycka ut bebisen senast i morgon så jag får höra det innan vi drar på lördag ;)