måndag 18 maj 2009

Natten från helvetet...

Usch ja, har inte sovit mycket inatt. Gick och la oss tidigt, strax innan 22, men efter en stund fick jag gå upp och lägga mej i soffan... Sån jäkla kramp i magen, har haft lite till och från sen i fredags, och nej det är ine dags för bebisen att komma ut än. Det va fredagens pizza som spökade... Fixar inte pizza längre, tror det är kebabsåsen jag reagerar på. Hade en pizzeria vars sås jag fortfarande klarade av, men tydligen funkar inte den heller längre... Vet inte om det är extra mkt bakterier eller om det är typ laktos eller nåt... Reagerar inte på nåt annat än just kebabsås så det låter ju långsökt...

Theo vaknade så glad vid 6.15 så då va det bara att dra igång pippi och lägga oss i soffan.. Inte mej emot. Blev så glad när jag såg vädret med, perfekt krya-på-sig-och-gosa-hela-dagen-väder! Har inte så mkt på schemat idag, Theo och jag ska åka och veckohandla och sen ska jag till mvc, men det är inte förrän 15.45, så ingen stress =)

Jag är verkligen en frukostmänniska, kan äta hur mkt som helst på morgonen (inte bara när jag är gravid). Dagens bästa mål. Men idag har det varit fattigt med den varan så jag känner mej inte alls pigg... Har gjort en egenkomponerad smoothie för magen... Banan, mjölk, is och linfrön... Skitgott, ingen aning om det är bra för magen egentligen, men banan ska ju va skonsam, det sa läkaren till Andreas iaf när han va inne på akuten för magsår för ett tag sen... Och linfrön är ju bra, is kan ju inte skada det är isåfall mjölken..? Aja, va tvungen att ha nåt i magen iallafall...

Tankarna som flög i huvudet inatt när jag mådde som sämst va att tänk om värkarbetet startar, skulle aldrig pallat trycka ut en unge i det tillståndet.. Men nu är det iaf mycket bättre, har lite ont, men vi ska vila och gosa en stund till har vi bestämt... Theo tycker det är så mysigt att mamma är hemma, han är såå mammig nu =) Så mycket gos blir det!

Vågrätt soffläge kallar ;-) Skriver mer i eftermiddag, håll tummarna nu att bebisen har fixerat sig, men det borde h*n ju gjort nu! Pusshej!

2 kommentarer:

Anonym sa...

japp nu kommer HON snart känner verkligen det på mig, vänta bara att telefonen ska ringa och att du ska säga: -Nu har den kommit!!!

Puss love U

Kram Ellen

Johanna sa...

Mupphuvud! Ni får se, det är en liten lillebror!
Jag vill så gärna att den kommer i juni, men jag vet inte om jag orkar med detta två veckor till! suck!
Pusspuss love u too!

Ps, din blogg är rätt tyst nu för tiden ;)