söndag 17 maj 2009

Zillah och Totte idag!

Hej hej. Idag har vi varit i Duvemåla och kollat på Zillah och Totte, tycker verkligen hon är grym och Theo tyckte det va jätteskoj, han satt som ett ljus nästan hela tiden. Det va på slutet han fick myror i brallan, fast han kollade ändå hela tiden. Så vi va ju tvugna att stå och köa för att köpa skivan och få den signerad =)
Vi hade ju mormor med oss, och det underlättade en del vill jag lova! Känner att jag är på slutspurten nu... Tror faktiskt inte den håller sig inne till juni, men men vi får se. Fikade gjorde vi med baguetter, munkar, kex, kaffe och saft, kan ju inte bli bättre än så =)
När vi kom hem så blev vi lite sega, men då sa mamma att jag kunde gå och lägga mej en stund så kunde hon ta med Theo ut en runda i vagnen, det va skööönt! Skönt att bara kunna ligga och njuta och veta att nån annan har hand om Theo! Vad skulle världen va utan mammor!?
Theo blev jätteledsen en stund när mormor skulle åka hem, men det gick

över fort. Så lagade vi mat och sen körde vi till runes och köpte glass... Kom hem för 40 minuter sen och har ätit upp våra glassar och sitter och myser i soffan!
Fick en massa bra bilder idag, lägger in några. Hr några filmklipp med, men det tar så lång tid att ldda upp så jag kansek tar nåt en annan dag!



Theo och mormor kollar på Zillah och Totte! Theo ser lite butter ut men det är nog för att tröttheten börjar slå till =)

Energin har kommit tillbaka och han springer och klättrar runt bland "bänkarna", kan tillägga att man hade en del träsmak efter man suttit där en stund!

Theo kramade Totte, tyvärr så fick jag ju bara med Theos rygg, men han va jättestolt över att ha kramat apan=)

Theo ville inte ställa upp på fler bilder så det fick bli en bild bara på Zillah och Totte. Kanonbra bild tycker jag, jättegulligt att de (hon) ställde upp på alla bilder och så, man såg att hon kollade till på hur lång kön va lite då och då...

Nu ska Theo och jag mysa en stund innan det är baddags. Får se vad kommande vecka har att erbjuda, en sak är säker iaf, INGET JOBBANDE!

Det vi har planerat för veckan är mvc imorrn, förhoppningsvis sista besöket eftersom nästa är på bf-dagen den 2:e juni. Onsdag ska vi på öppna förskolan på dagis så Theo inte saknar sina kompisar för mycket, sen kanske det blir fika/lek i lekparken med Sebastian och Jessica och Alexander givetvis ;-) Torsdag blir det Broakulla marknad på dagen, sen på kvällen/eftermiddan blir det grillning med Jessica m familj och Anna m familj. Har inte planerat färdigt än så vi vet inte riktigt vart det blir. Fredag blir det middag hos Theos farmor. Helgen är ganska oplanerad förutom att vi ska göra allt klart för bebisens ankomst, sätta ihop sängen, skötbordet, ta ner vagnen, bädda iordning och göra finti rummet, så gott det går med de färgerna på väggarna :-P Tänkte vi skulle hinna med en fika med Malin och Eila med. Och så måste vi ner till Ronneby en dag med, men som jag känner nu så vet jag inte om jag är i lämpligt tillstånd för att ge mej iväg "så långt" själv, för troligtvis så blir det inte förrän veckan efter och då är det bara en vecka kvar till bf... Ska kanske satsa lite på det där med att ta det lite lugnt med... Har ju nåt varje dag denna veckan, så det skadar ju inte att faktiskt vila lite med ;-P

Nä som sagt nu ger jag mej och stänger datorn! Ha en trevlig söndaskväll!

Inga kommentarer: