tisdag 12 maj 2009

Sista jobbkvällen!

Ja idag har jag min sista jobbkväll, känns skönt. Fast jag gillar tisdagarna lite när jag lämnar Theo på dagis vid 11.15 och sen får vila lite innan jobbet... Kan va skönt ibland. Han va så glad över att komma till dagis idag och så skulle han ju får hämta matvagnen, det ni!
Igårkväll hade jag så ont så jag visste inte vart jag skulle ta vägen... Sen känslan av att veta att det troligtvis är tre veckor kvar gör det bara ännu värre. 3 veckor känns inte mycket på ett vis, men just när man har denna smärtan så känns det som 3 år! Hade inget sånt här ont med Theo, men det är väl det med att man fick vila lite mer då... Nu får man inte en lugn stund. Fick vila lite i 20 minuter igår efter maten och det va guld värt vill jag lova.


Idag fick jag ta farväl av en kär vän, min plattång! Inte ett liv i den idag, där stod jag med nyduschat superlockigt hår och kände att paniken steg... Men sen kom jag på att jag köpt en liten plattång som man har typ för kortare hår, den fick bli min räddning idag. Ska strax ge mej ut på nätet och leta upp en ny, för så många dagar utan plattång överlever jag inte! Denna jag hade nu har jag ändå haft i 5 år! Köpte den på en salong i Stockholm när vi va där och kollade på Pink :-) Den har vart superbra, undra om det blir samma märke igen... Nån som har nåt tips? Fördelar nackdelar!?

Nu ska jag passa på att vila, vet att det finns tusen saker som behövs göras idag, men jag tänker strunta i det, vill bara klara av att jobba sen får det va bra... Städa och greja kan jag börja med nästa vecka... Smutsen stannar nog kvar tills dess ;-)

På söndag ska vi till Duvemåla och gå på kyrkisavslutning, Zillah och Totte (de som vann talang, va det föra året?)kommer va där och uppträda. Min kära mamma kommer upp och följer med oss, känner att jag inte pallar åka själv. Hoppas på fint väder, ska tydligen sitta ute på nån form av äng (?) med filtar och fika och mysa lite... ska bli kul!

Som sagt vila va det nu ja!

Inga kommentarer: