onsdag 13 maj 2009

Rent hus...

Nääää, långt ifrån... Men jag och Theo har kämpat med köket idag. Köket och toaletten är det viktigaset tycker jag... Det har tagit sin tid, men det blev kanonbra. Såna grejer man gör kanske lite för sällan.... Skåpet under vasken, en del skit typ överallt! Sen gav vi oss på alla lådorna, torkade ur och rensade, det blev en massa plats över så Theo fick en egen låda till sina bestick. Han blev så nöjd vill jag lova, hade en extra besticklåda i mindre format som vi köpte extra till lägenheten vi hade innan, så den tar upp ungefär halva lådan så där har han sina grejer så fint. Efter det blev det paus och lite mat, för Theos del iaf, sen la vi oss i soffan och slumrade till i en halvtimme ungefär, såå skönt och välbehövligt!
Efter det så tog vi skåpen över kylskåpet o frysen. Sen skafferiet och sist och definitvit jobbigast kylskåpet... Det tar ju lite tid att plocka ut alla hyllor och städa av dom riktigt. Men man är ju måttligt nöjd när man är klar...
Är fortfarande inte riktigt klar i köket, måste torka av upe på tallriksskåpen och utanpå alla dörrar och sen är det ju fönstrena med, men det blir som sagt i helgen! Så intressant dag har vi haft =)


Theo har hjälpt till och dammsugit och grejat en massa! Han va hur gullig som helst i morse när han kom in och kröp under mitt täcke och skulle gosa. Så sa jag, "Vad ska vi hitta på idag? Mamma ska ju inte jobba idag." Mamma inte jobba! Mamma hemma och gosa med Theo idag!" Så jäkla söt han blev verkligen jätteglad när jag sa att jag skulle va hemma med honom! Han kommer väl snart få nog av den varan när vi går hemma hela dagarna tillsammans. Men det blir nog en hel del lek och bus med kompisar tror jag.


Hör och häpna, nu ska jag sätta mej med en stooor skål med glass och en massa chokladsås! För nu är det mindre än tre veckor kvar till bf och då tänker jag njuta till fullo! Förutom med godis, det får jag hålla till lördagarna, det blir nog lite väl annars. Kan lätt avstå godis, men har jag börjat äta så kan det va svårt att sluta sen :-P Som sagt nu har jag inte tid att sitta här mer =) =)

1 kommentar:

Sara sa...

Hjälp vad duktiga ni varit ´då.. Inte långt kvar nu med lill*n nu heller ju :-)