fredag 15 maj 2009

Slutjobbat för i år!

Och nu har jag 0 dagar kvar att jobba, trodde det skulle kännas skönare, visst är det skönt men nu är det ju helt plötsligt föda barn som står näst på schemat! Usch tycker det känns lite läskigt faktiskt. Va nog mindre nervös förra gången, nu vet man liksom vad som väntar...

En från föräldrargruppen va inne idag och handlade med sin bebis, först ut i skaran, kom ganska exakt på bf dagen tror jag, ingen liten kille, 4300gram, och hon sa att det va jättejobbigt! Usch ja då blir man inte lugnare precis, det va hennes andra också... Grattis till henne och nyblivna systern =) Liten sorglig historia där pappan till bebisen gick bort får några månader sedan, så han fick aldrig träffa sitt barn...

Imorrn är Theo och jag som sagt hemma själva, ska bli mysigt. Han har varit en riktig mammagris ikväll! Bara suttit i mitt knä och gosat framför teven och så skulle han sitta hos mej och äta kvällsmat... Undrar om han liksom känner att det snart kommer hända nåt, usch va hemskt det är att tänka att vår ensamtid kommer bli betydligt mindre... Fast han har legat och klappat på magen och pratat med bebisen idag. Och så har vi sagt att han får ge sina blöjor till bebisen sen när han blir storebror så han kan visa hur stora pojkar gör.... =) Får se om det funkar. Just nu är vi i en svacka igen med potträningen... Han vägrar ha kalsonger på sig, jaja man kan ju inte tvinga honom... Men det kommer nog bli lite tjat från min sida nu när vi ska va hemma så mkt själva... Passar ju perfekt att börja nu!

På dagis idag så sa jag att vi kommer på öppna förskolan om det är okej, och de vill ju helst att Theo ska komma varje dag även när han inte "får" ;-) Det va nästan lite sorgligt faktiskt. Jag sa att vi får ju titta in lite emellanåt och hälsa på så han inte saknar de för mycket. Då sa Åsa att vi måste det, vi får komma hur ofta vi vill efter halv tio när de är ute så kan han va med och leka en stund... För de kommer garanterat att sakna honom. Andreas sa att de helst knappt ville släppa honom idag när de skulle hem =) Trivs verkligen hur bra som helst på det dagiset! Så underbar personal! Men vi kommer gå dit och hälsa på iallafall lite då och då =)

Och till jobbet lovade jag att komma typ direkt när vi kommer från bb =) Har lovat Mona att mms en bild på bebisen med sen när h*n kommit ut. Mest för att hon är typ 300% säker på att det är en flicka, så jag måste visa att hon har fel =)

Nu ska vi fira och JA äta choklad =) På en fredag :-O Haha, gottigt! Nybubblat vatten och marabou-choklad! Hej hopp!

Inga kommentarer: