måndag 18 maj 2009

Ja det gick ju inte så himla bra kanske....

Ja jag har ju som sagt varit på mvc-besök i eftermiddag. Började som vanligt med spår av äggvita i urinen. Inget chockerande här inte =) Sen va det blodtrycket, som va högt denna gången, precis som med Theo de sista veckorna! Sen mätte hon magen, 35cm, det va väl bra antar jag. Hon kunde inte riktigt känna hur h*n låg, hon TRODDE att h*n ligger med huvudet nedåt, jodå det känns tryggt! Sen kollade hon hjärtljuden, de låg på över 170!! Så jag fick sätta mej upp så kollade hon igen.... Samma resultat, då sa hon att jag skulle gå ut och gå en runda, så det va bara för mej att traska ut i duggregnet och gå en runda...
Så när jag kom tillbaka kollade hon igen då hade de sjunkt till lite över 160, och det är ju ändå ganska mycket, denna bebisen har legat runt 130-140 hela tiden.
Usch känns som allt va fel idag. Sen pratade vi lite om förlossningen och då sa jag att jag inte ä så nervös för själva smärtan och det utan mest för att det ska gå för snabbt... Då pratade hon om ambulanser och grejer, man blev inte direkt lugnare av hennes prat idag.
Jag frågade om det va dumt att jämföra med sin mammas graviditeter/förlossningar, och det tyckte hon inte, det kan likna ganska så mycket sa hon. Så på lördag kommer ungen ;-) Mamma fick båda mina syskon 10 dagar tidigt och mej en eller två dagar sent, så mamma räknar med att den kommer lördag ;-) De ska iväg då så hon undrade om de skulle ställa in, haha, de kan ju inte pausa sina liv för att ungen kommer inom den närmsta tiden... Det löser sig när den dagen kommer...

Magen börjar komma till ro nu, skönt det, hoppas på lite sömn inatt. Fast jag känner mej ganska så yr och det va ganska så jobbigt att handla idag... Men jag tog det efter mvc så jag fick gå själv. Blev tre kassar och två paket blöjor, såg ut som en packåsna påväg till bilen =) Köpte blöjor till bebisen idag sååå mysigt. Och så fick jag Monas (chefens) telefonnummer med, sprang på henne och hon undrade om flickan inte kommit än, haha nä som sagt det lär dröja innan det kommer nån flicka tror jag =) Hon sa att jag måste sms:a när jag fått, även om det är mitt i natten... Sen gick jag vidare till Marie och då frågade hon när pojken skulle titta ut egentligen, hehe, alla är så säkra på sin sak, måste va tvillingar detta ju ;-)

Nu ringde min bror, han sa att han kanske kommer hem nästa vecka och är hemma en vecka! Så roligt isåfall, jag är ju liksom ledig jämt nu! Sjukt kul!

Nu orkar jag inte skriva mer, hej hopp!

5 kommentarer:

Fam.Bohman sa...

ojoj och du tror att jag blir tidigare än dig... senaste dagarna har de tryckt mycket neråt så vi får väl se när de blir bebbe.... ska till mvc på onsdag. Ha de gut med magen. Kram

Malin sa...

Usch, inget vidare besök på mvc... Ska bli så kul att se ert lilla liv sen. Ta det piano nu!

Anonym sa...

jag tror me hon kommer tidigare lördag låter inte helt fel men innan torsdag nästa vecka:-)
saknar dig puss

//Ellen

Jeanette sa...

Om det skulle bli så att du får en liten bebis i helgen så kan du ju alltid lämna av Theo här om du vill! Vi är hemma!! :)
Jag tror däremot att du får på tisdag nästa vecka så det är lugnt.
Ha det bra kram Nettan

Johanna sa...

Haha, va coolt Nettan, tisdag har jag med sagt... 26:e känns det som det är dags! tufft det har jag sagt i flera månader.. Spännande!