onsdag 20 maj 2009

Svettigt värre i vecka 39!

Oh My God! Vecka 39 redan nu!
Kom precis hem från ett lagom lugnt rabdido-party hemma hos Anna. Köpte ett par shorts till Theo som jag skulle köpa sist men som då va slut, lagom pris 159:- Jessica och jag beställde tillsammans denna gångn eftersom frakten går på 45:-, lite väl mycket om man bara handlar ett plagg per person... Hade ju inte tänkt handla nå alls, men hon sa direkt när honsåg mej att nu finns shortsen =) Och jag köpte ju t-shirten förra gången som matchar så jag va ju tvungen ;-)
Svettigt värre va det där iaf! Supervarmt och ändå satt jag i linne... Sista veckorna är en riktig höjdare verkligen!

Imorse va vi på öppna förskolan för första gången sen innan Theo började på dagis. Det blev avigt för honom, vi skulle gå in genom en annan ingång än hans vanliga, det gick inte han vägrade. Så vi fick gå in genom hans avdelning först :-) Men de va så glada över att se honom så! Sen lekte vi i lekhallen, sen skulle vi fika inne på en annan avdelning, det va ju med helt bakvänt, han fattade ju inte varför han inte fick fika på sin "gula" avdelning... Låg och tjurade en stund så vi fick gå bort och se att det inte några kvar inne på gula eftersom de gått ut... Då gick han med på fika inne på röda... Men det va en upplevelse, sen kom en fröken från gula och frågade om vi skulle komma en annan dag med... Hann inte bestämma nåt dock... Vi får se, beror på hur det ser ut nästa vecka, kommer bebisen då så börjar han ju lite smått igen efter det så det blir inte så långt uppehåll ändå...

Annars har det vart ganska så lugnt idag, imorrn blir det marknad och grillning, nice! O på fredag ska jag klippa mej :-D Tjihoo!
Lite siffror:

Min graviditet - BF Tis 2 jun 2009
Uträkning utgår från dagens datum: Ons 20 maj 2009.
Din graviditet startade Ons 27 aug 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Ons 10 sep 2008 (ägglossningen).
Du är på dag 267 av 280. (95,4%).
Du är i vecka 39. Du har gått 38 fulla veckor och 0 fulla dagar (v38+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden)
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tis 2 jun 2009
Du har 13 dagar kvar till beräknad förlossning.

95,4% ganska när nu hörrni! Nån som vill lägga in en gissning på när?
Jag står kvar på 26:e maj, Mamma gissar 23:e, Anna gissar 29, Nettan trodde med 26:e...
Spänningen är olidlig =)
Nu blir det lite teve!

2 kommentarer:

Fam.Bohman sa...

28:e maj tror jag....

Och jag blev ej snittad förra gången, och är jätte glad för ett extra ul...
Det är mari(bm) som ska göra ul i Nybro.
Ha de gut...

Anonym sa...

jag tror hon kommer 27 maj!!!

Kram ellen m familj