söndag 3 maj 2009

Nu laddar vi inför näst sista veckan!

Nyklippt liten sötnos, dock inte jätteglad på mamma än, men det släppte snabbt :-P

Godkväll! Ikväll har vi kämpat med att klippa Theo, det gick bra till slut! Men det va inga glada miner vill jag lova. Sen badade han efter det och sen va jag tvungen att ta naglarna både på händer och fötter. Brukar ta händerna en gång i veckan och fötterna kanske var tredje vecka, som tur är växer de inte lika snabbt. Det är inte poppis det heller vill jag lova... Men nu sover han gott i sin nybäddade säng =) Han har fått lite hosta idag med så han fick lite medicin innan sängen.
Ja imorrn börjar den jobbiga veckan, kommer dock inte bli så jobbigt förrän senare i veckan, imorrn har jag bara 6 timmar sen är jag ledig tisdag ju, sen kör vi resten av veckan på jobbet! Lite halvtråkigt väder idag med, tänkte jag skulle ta tag i gardinerna, men jag fick inte tag i nån symaskin förrän senare. Så jag börjar nog med det imorrn, känner inte att jag orkar nu. Tack för hjälpen Nettan, hoppas att jag klarar ut det ;-)

Vi har fått mycket gjort inne idag, alla möbler som skulle ut från bebisens rum, är finally uppburna/utburna eller helt enkelt bortplockade! Såå skönt, vinden är typ full nu, men men känns så bra att ha fått ut det som ska ut nu... En runda till miljöstationen blir det nog i veckan med, har en del grejer som ska slängas... Inte mkt kvar att göra nu, vi kommer tapetsera nån vecka efter vi kommit hem med bebisen, vill gärna ha pojk eller flickfärg, så vi får hålla oss lite. Sängen är nedtagen från vinden. Känns som det va nyss vi satte upp den, det va det ju iofs med, i september slutade Theo sova i spjälisen. Men den har iallafall hunnit vila en stund innan nästa buse ska ner i den =) Blev lite fixat i köket med, måste bara hitta en snygg duk att ha på bordet så kan jag slänga fram de nya stolsdynorna, och gardinerna är ju snart klara med hoppas jag =)
Imorrn blir det mvc vid 14.00, sen jobb vid 16. Och så får jag ge järnet med gardinerna med så jag slipper det sen!
Här kommer en bild till på min lille älskling, blev lite mkt blixt så han blev lite blek, men hur fin som helst ändå! Nyklippt, nybadad och redo för sängen!
Ha en trevlig kväll! Pusshej!

Inga kommentarer: