onsdag 27 maj 2009

Mami goes bortskämd!

Ja idag fick jag sova till halv 9, sååå skönt. Hade funderingar på att gå till öppna förskolan, men man får ju passa på när man väl får sova! Vi sitter fortfarande och segar i soffan framför teven... Det är lite sånt väder idag. Ska snart till affären och handla lite, tänkte baka lite idag. Har mycket på listan men vi får se hur mkt vi orkar! Blir nog en vattenmelon också =)
Jaha vecka 40 idag, 39+5 föddes Theo, 39+0 är det ju idag, så jag hoppas slippa gå längre iallafall! Fast kommer den inte idag så får den gärna vänta till måndag... Haha vilka krav! Kan ju taoch berätta för er att jag gått upp drygt 20 kg, så nu kan ni gottar er lite i det! Får jag säga det själv så känner jag mej inte såå stor, kände mej större med Theo, fast jag vägde ju iofs mer då även om jag inte gick upp lika mkt! Tror och hoppas det är mkt vätska nu som försvinner ganska så fort efter!
Igår hade jag en del förvärkar, trodde det skulle komma igång, men det försvann efter några minuter, lite konstig känsla, hade aldrig så med Theo... Men men nån gång sätter det väl igång på riktigt!
Här kommer lite tjockisbilder!


Min graviditet - BF Tis 2 jun 2009
Uträkning utgår från dagens datum: Ons 27 maj 2009. Din graviditet startade Ons 27 aug 2008. Din menscykel är ca 28 dagar Du blev gravid ungefär Ons 10 sep 2008 (ägglossningen).
Du är på dag 274 av 280. (97,9%). Du är i vecka 40. Du har gått 39 fulla veckor och 0 fulla dagar(v39+0). Du är i 9:de kalendermånaden. Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). Du är i trimester tre. Beräknat förlossningsdatum Tis 2 jun 2009

Du har 6 dagar kvar till beräknad förlossning.

Nu blir det lite smink och påklädning, sen affären! Hej hopp!

5 kommentarer:

Anonym sa...

fina bilder =)äh alla går ju upp i vikt

becka sa...

Åh nu är det snart dags. Vi tänke rpå dig och önskar all lycka till!
roligt med magbilder förresten!

kramar

becka

sara sa...

jag gick också upp typ 20 pannor eller nåt.. det rinner av dig sen :-)

Malin sa...

Du kommer snabbt att bli av med kilona! Ingen fara! Vi får ha "gående fikadejter" i fortsättningen ;) Huvudsaken är ju självklart att du och bebisen mår prima, och det gör ni väl? *Kram*

Anna sa...

Äh du har ju inte alls stor mage, kom tillbaka när den ser ut som min gjorde med Alexander :P Till o med de på förlossningen frågde "Är du säker på att det inte är tvillingar". men det är nog för att jag är så kort. nåväl, 3 juni har ju jag sagt som datum, vi får väl se om det stämmer :)