tisdag 24 mars 2009

Det blir inte alltid som man tänkt....

.... när man har småbarn.
Klockan 05.30 va det slut på sovandet. Theo kom in och va inte så sugen på att sova. Han sa att han va rädd för krokodilen och spöket. Han måste haft nån mardröm för när jag frågade vart krokodilen va så pekade han på mitt sovrum och sa att "kockodilen bita mammas öga"... Han verkade verkligen tro att det va på riktigt med.. Stackarn. Efter detta så gnällde han om att han hade ont i örat, ledsen för ingenting och väldigt hängig. Så jag ringde vc för en stund sen. Jag ser ingenting i örat men han gnäller en del. De tyckte vi skulle avvakta lite (oväntat) eftersom det inte rinner eller så... Nu säger han att han inte har ont och att han vill till dagis. Usch va det är svårt med småbarn, man vet ju inte riktigt vad de menar. Han kan ju sovit illa på örat och att det gått över sen, nåja vi ska äta lite frukost så får vi se vad han säger sen... Han kanske säger att det inte gör ont längre för att jag tjatar hela tiden... Som sagt, vi får se vad han säger...
Det blir iallafall inget kyrkis idag!

Inga kommentarer: