lördag 28 mars 2009

Jobbat klart för idag!

Ja nu är ja hemma igen efter jobbet! Det har verkligen gått supersnabbt idag, så skönt! Det har varit så mkt folk, hela dagen fram till 8 ungefär, och då fanns det en massa annat att göra för en gångs skull. Så både Christina och jag va lite chockade, lördagkvällar brukar va ganska sega!
Ja skänken skruvades ihop idag, blev dock inte riktigt som beräknat... eller ja det va som jag sa från början den passade inte alls in på den platsen, så vi har ställt den på andra sidan och möblerat om en hel del... Lite smågrejer som fattas men jag tror det blir bra...

10 minuter innan jag skulle till jobbet idag så står vi och pratar i vardagsrummet och Theo är i soffan, sen ska han luta sig fram och ta tag i bordet men missar och faller rätt in i bordet och slår i kanten snett nedanför ögat... Jag såg fallet men hann inte fram, usch stackaren, jag ville köra in till sjukhuset med honom för jag tyckte det såg djupt ut. Men det va nog inte så farligt, men hur hemskt är det inte att lämna en ledsen grabb och åka till jobbet. Här kommer en bild på min stackars älskling! Med tårade kinder men världens sötaste!

Han har haft sällskap idag av grannbarnen, de har varit här i tre omgångar idag. Så han har haft fullt upp. Andreas blev lite galen av att få gå och städa hela tiden bara... Men det är inte så ofta de är här nu för tiden... Ja och imorrn blir det jobb igen, sen blir det en lugn vecka för min/vår del... Förrutom Ullared på onsdag, har ingen aning om hur jag ska klara av det, seriöst inget skämt, jag pallade inte med att gå på maxi igår... och så ska man sitta still i en bil i en massa mil... Usch ja den som lever får se hur det går... Hoppas inte jag behöver föda där uppe bara :-P

Träffade den nyblivna 3-barnspappan Jim idag med, han sprang igenom affären och snabbhandlade, hann inte prata så mkt. Han skulle hämta Jessica och Alexander imorgon, han och Sebastian va hemma själva. De mådde bra allihopa. Hade varit inne på förlossningen ungefär 2,5 timmar innan han kom ut... Är så glad för deras skull! Nu ligger de även ute på webbisar med: www.ltkalmar.se Jessica och Jim Emmaboda.

Nu blir det lite godis för mej, sen ska jag nog sova! (nä jag ska inte glo på fotboll!)Godnatt!

2 kommentarer:

Fam.Bohman sa...

Förstår att du är orolig om du orkar ullared... Kan bara säga lycka till å håller tummarna att de inte blir för jobbigt... lite avis oxå faktiskt...

Ellen sa...

Lilla Theo stackare, hoppas det är bättre med dig idag och att det inte tog i ögat.

Jo vi hade en mysdag igår förutom en vilde till son som absolut inte ska sitta i vagnen.

Ja jag ha sagt att jag hämtar Tina 04.00 så träffas vi 05.00 i Rävemåla.
Det är lugnt vi kör till förlossningen om det behövs lova!! haha