måndag 2 mars 2009

Superhärlig dag!

Min duktiga pojk som sysselsätter sig fint i väntan på middagen =) Han är så duktig!
NU har jag tagit igång stickningen igen... Alla säger ju att jag inte får köpa pojkkläder så jag stickar istället ;-p Det blir en blåbärsmössa. Det är ändå en kul sysselsättning, skulle det komma en flicka så kan jag ge bort den eller nåt =)
Sen blev det bus på hög nivå! Vi busade i soffan, efter vi fått lite energi av ostkaka med sylt och grädde =) Finaste i världen!
Min son är lite som Alfons Åberg nu för tiden, jag la honom för typ en halvtimme sen, men så innan han somnat ordentligt sitter han i sängen och ropar, Maaaammmaaa! Jag ha vatten! Så är det varje kväll nu, men men det är faktiskt lite gulligt!
Kikade in på kaskads hemsida innan, de öppnar ju inte förrän 14 på onsdagar, så det sket sig rätt rejält för vår simning... Nåja, skam den som ger sig!
Imorrn blir det kyrkis igen, Theo har tjatat hela dagen idag om kyrkis, det brukar han inte göra så han har väl haft extra roligt de senaste gångerna. Imorrn kommer den vanliga kyrkisledaren tillbaka, hon försvann tror det va i november nån gång, då hon blivit stångad av en bagge och vart sjukskriven. Och jag kan säga att det inte varit detsamma utan henne, det har varit en enda röra, men nu hoppas vi det ska bli som vanligt igen!
Idag har vi påbörjat ett nytt försök att sluta småhandla. Vi storhandlade i Karlskrona i fredags och idag har vi verkligen suttit ner och planerat dag för dag denna veckan vad vi ska äta. Efter det handlade vi allt vi behöver kommande vecka och sen hoppas vi kunna hålla det. Måste erkänna att det kommer bli skitsvårt för en annan som jobbar i smeten att inte sitta och tänka på va man ska handla och komma på grejer man är sugen på just då! Men det är bara att bita ihop och vänta och se om vi klarar det.
Nu ska jag sätta mej och sticka lite, ska bara snoka runt på de andra bloggarna först =) Pusshej!
Nä nu ska jag sätta mej och sticka lite tänkte jag! Imorrn blir det iaf lite mer sovmorgon!

Inga kommentarer: