måndag 2 mars 2009

Vad är det för en dag? Vad är det för en dag?

Jo det är Deas födelsedag Hurra hurra hurra!
Grattis världens bästatste storebror och morbror på 29- årsdagen!! Hoppas att du får en bra dag, vi saknar dej!
Stort Grattis även till 26-åringen Anna Svendsén min kära vän i Kalmar, hoppas att även du får en bra födelsedag =)
Nu har vi kommit hem från dagis och fika... Jag fick ju ställa klockan på 7.00 imorse, inte så kul, både Theo och jag sov väldigt gott då kan jag säga. Men upp och ställa sig i duschen och sen till dagis och lämna Theo, tillbaka hem igen och äta lite frukost och sen till fiket. Det va otroligt lugnt och skönt o fika idag! Bara jag och Jessica, det va väl ingen mer som kunde verkade det som... Men det va trevligt, mkt bebisprat blev det, hon ska ju ha bebis om 4 veckor nu, så det närmar sig.
På onsdag ska vi åka och bada i Tingsryd tänkte vi, blir väl bara jag och Theo och Jessica och Sebastian antar jag. Vi har sagt länge att vi ska komma iväg innan hon börjar föda ;-p Så det va dags nu kände vi...
Jag kommer helt ärligt att kräkas på de här dagistiderna om det inte ändras innan det är dags för Theo på allvar. Idag när jag skulle hämta honom blev han superledsen, de hade tagit in honom med de andra barnen. De äter ju efter jag hämtat honom så han blev jätteledsen över att han inte fick stanna och äta där. Stackarn, han förstår ju inte varför de får mat och inte han... Givetvis så åt vi ju direkt när vi kom hem, men det är ju inte samma ska som att sitta där och äta med kompisarna... Fick muta lite med att vi skulle kolla på pippi sen, så då blev han lite gladare, men han småsnyftade hela vägen till bilen. Och hur kul är det...
Nu ska jag göra lite te och ta en bit choklad, den va faktiskt riktigt god den här Lindt chili!
Just det ja, kan ju tillägga att idag är det den 2:e- vilket betyder exakt 3 månader kvar till bebis, känns just nu som en evighet! Det gör det alltid när man träffat Jessica!

1 kommentar:

Malin sa...

Jasså, ni sitter och smygfikar utan oss?! *hihi* Och jag som ändå gick förbi på min proenad idag. Fast det var väl lika bra att jag gick förbi och inte in. Jag har ju ingen graviditet att skylla mina extra kilon på...
Dagistiderna MÅSTE ändras. Om vi inte hört något snart så får vi kolla upp vad som händer. Det kan ju inte vara meningen att alla föräldrar och barn ska vara missnöjda när det går att göra något åt det.
KramKram!