lördag 21 mars 2009

Det va den dagen!

Ja nu har snart denna dagen flugit förbi. Jag kom hem halv fyra, då va Theo o mormor ute i trädgården och busade. Mormor hade låtit honom honom fylla vattenkannan och leka med vatten, så han va liite blöt och blev lite galen när man försökte säga att nu ska vi gå in och laga mat... Men det gick till slut. Han började kännas varm och febrig och man såg på ögonen att han inte va så pigg... Efter en stund åkte mormor hem.
Vi lagade potatismos och köttbullar, medan potatisen kokade så städade vi ur ett köksskåp, där vi har alla nappflaskor och bebistallrikar och dyl. Gick bra, shit va mkt flaskor vi har! Slängde alla gamla nappflasknappar så man inte blandar ihop de sen... Så nu vet jag vad vi har och hur mycket vi behöver. Så nu kan jag bocka av det på listan (inte för att jag har nån lista).
Iaf så går han in på sitt rum och leker en stund, sen börjar han gråta så då har han trillat och slagit sig. Lägger honom i soffan och han somnar lagom till maten är klar...
Min lille sjukling!
Så fin, han yrade lite när han sov, så febern gick nog upp lite... Blir nog att stanna hemma imorgon, vi kanske behöver det båda två. Vi har ju saker att göra här hemma med =) Nu är han iallafall vaken och äter lite till och från, ganska pigg igen faktiskt. Men hostan han har skojar man inte bort... stackars min älskling!
Jag köpte en tidnig idag som jag tänkte börja läsa när bolibompa börjar, de kommer ju så sällan de där tidningarna så man vill ju läsa i lugn och ro så man kan njuta och inte missa halva tidningen för att man blir avbruten hela tiden...

Sen måste jag berätt en rolig sak! Theo har ju inte mindre än två tjejer, Ebba och Asta. Iaf så va Asta och handlade idag med sin mamma och syster. Då berättade hennes mamma en rolig sak för mej. Asta hade suttit och kollat på teven och så hade hon ropat "Mamma kom skynda dej, Theos mamma är på teven! Skynda dej mamma!" Så hon kom ju och tittade på teven, då va det ingen mindre än:

Lulu Carter! Ja där ser man, hade hellre liknat nån annan, men det va en ganska rolig historia, Asta är snart tre år, kan jag tillägga =)

Ja, det är väl ungefär en timme sen jag började skriva detta inlägget, har blivit många avbrott! Nu börjar bolibompa. Måste bara ta ett varv på nätet, måste ju alltid kolla igenom bloggdjungeln och se om det har hänt nåt kul hos någon =) Men det är nog inte så många som hinner skriva på en lördag. Och så måste jag leta upp receptet på ananaspajen som Ita lagade tidigare i veckan! Jag älskar ananas! Och hon sa att den va skitgod så jag tänkte testa den imorgon!

Nu ska ni slippa mej en stund! Ha en trevlig lördagkväll!


1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken förståndig liten tjej :) du är ju jättelik Lulu Carter Johanna:) hi hi.. maggan kanske är old times nu, bättre o kalla dig Lulu:) hoppas Theo mår bättre nu!
PussKram!