onsdag 11 mars 2009

Trött på att va ledig =P

Vi kom aldrig ut idag... Theo blev för trött innan så vi fixade mat och la oss och skulle vila, blev inte så mkt sömn, men men några lugna minuter iaf. Sen har vi bråkat så jag har inte riktigt orkat gå ut, Theo är helt tvärtemot idag, och jag blir såå trött när han inte lyssnar... Så vi har legat i min säng och lipat ikapp en stund. Men sen va vi snabbt uppe på benen igen. Halv fyra va vi på möte på banken, foxade lite med lånen och kollade till pensionssparandet... Theo va mer vild än tam, han sprang runt överallt och lekte med Lego och grävde lite i deras blomkrukor och så. Jag sa att de fick skicka städräkningen till oss sen. Det va små röda stenar över hela hennes kontor sen, hon tyckte jag kunde lägga mej på knä och städa upp allt :-p

Usch va jobbigt det är när ens vänner mår dåligt, man vet inte vad man kan göra, man känner sig liksom otillräcklig.

Man ska va lycklig att man har riktiga vänner, utan de hade livet inte funkat. Sen har vi ju de som går igång på att snacka skit och hitta på en massa elakheter, men man lär sig snart att ignorera sånt. Hade det varit för tio år sedan hade man tagit de annorlunda, men nu vet man vad det är som räknas...

Nu är det hockey på teven så jag hamnade här. Theo somnade direkt idag när jag la honom, inte så konstigt som han varit idag. Jag tycker det ska bli så skönt att jobba imorgon, så man får vila upp sig lite ;-) Jag kommer INTE söka havandeskapspenning! Äh nu är det typ bara två månader kvar att jobba så det känns ganska så lugnt faktiskt. Beroende på vem man jobbar med, helgen blir nog tuff, då blir det garanterat kassa all day, lördag, söndag...

Fast först blir det fika på Emmagården vid halv tio, om jag fattat det rätt. Känns som det va längesen, det är nog en hel vecka sen sist tror jag :-p

Nu ska jag gå och koka ihop lite te och mörk choklad. Jag har börjat testa fram min favoritchoklad... Har börjat med Lindts, har testat, mint, apelsin, havssalt och chili... Chili ligger lätt etta än så länge, apelsinen kommer nog på andra plats, mint känns lite för vanlig och tråkig, men inte äcklig, havssalt påminner om kattpiss... och det kan ju va gott ibland... när man är sugen på kattpiss... hmm ja jag vet inte om jag ska skylla på mitt rubbade smaksinne?

Ja te va det ja! Hej hopp!

Inga kommentarer: