fredag 27 mars 2009

Tjolahopp!

Hej hej! Nu har vi segat framför teven en stund efter en pizza =) Japp jag blir bara fetare och fetare! Idag har vi som sagt varit och hämtat skänken, den ligger i kartonger innanför dörren. Där ligger den bra tills imorgon! Sen efter vi lämnat av den hemma så körde vi ner till Karlskrona. Började med babyproffsen, kollade lite på barnvagnar, usch va svårt det är, är verkligen i valet och kvalet om det blir en syskonvagn eller inte... Hon sa att om den stora är runt 2,5 så kan det ju va bra att ha en sån vagn, men börjar de närma sig tre år så kanske man ska tänka lite extra... Theo kommer ju va 2 år och 8 månader... Hmm, ja hur lätt är det, det är ju lite pengar att slänga ut ändå! Vill ju inte känna mej låst och aldrig kunna gå ut med barnen, vill ju kunna ut och röra mej/oss i sommar och höst. Men frågan är vad Theo tycker om den... Suck, hjälp??

Kollade även på babyskydd, även det ett svårt val, ska vi köpa ett eller hyra? I Karlskrona är det väl dessutom gratis att låna i 8 månader? Eller har det ändrats? Så va det iallafall när Theo föddes...
Usch vad jag ångrar att vi lånade så pass mkt saker som vi gjorde förra gången...

Babybasic boxen hämtade vi ut med =) Åhhh va roligt, man får ju med en blöjhink helt gratis nu! Köpte till refillpåsar för 250kronor... Känns som att de tjänar på att dela ut hinkar gratis när refillerna är så dyra =P
En skötväska hittade jag med som jag köpte! Vi fick kompromissa lite där eftersom jag vill ha en snygg med mycket mönster och lite dyrare och Andreas vill kunna gå ut med den utan att skämmas ;-) Så vi hittade en fin brun neutral som bara kostade 400kronor =) Vill börja packa iordning den nu!!! Men det blir in i garderoben i några veckor till!

Storhandlade på maxi med... Pengar är inte svåra att bli av med. Theo hade ett lagom utbrott inne på maxi... Gallskrek en stund, men sen gick det över och han va hur snäll som helst. Även om han blir vansinnig så känns det som att man har lite koll på läget. Man får inte panik och skäms för att han skriker, vad ska man göra liksom, alla barn hamnar väl i den fasen nån gång!
Lindex tog också några hundralappar för mej...

Nu är det snart dags för jobbhelgen, känns som att det går det med... Jag har kvällarna denna helgen, näst sista kvällshelgen =) Om inget annat händer. Så man får bita ihop. Jobbar med Christina imorgon och Jenny på söndag.

Theo va lite gnällig när han skulle sova och sa att han hade ont i magen, fast efter en stund så sa han att han hade ont i ryggen, så jag vet om det kanske bara va för att uppehålla oss och se om han knde få va upp en stund till... Fast sen sa han åt mej att gå ut ur rummet, 2 minuter senare kom han ut, "Mamma jag bajsat!" Så det kanske va nåt med magen iallafall... Sen somnade han gott. Hoppas inte det är nåt mer med magen, jag orkar inte med magsjukan nu!

Nu ska jag kolla lite på blocket och se om det är nån som ger bort en sprillans ny syskonvagn =P Wish me luck ;-)

1 kommentar:

Ellen sa...

hej hej...låter som ni hade en bra frdag.

Man få låna babyskyddet 1 år nu så det är ju bra längre kan dom ju inte ha det...

Puss o Hej
/Ellen