torsdag 12 mars 2009

Idag...

har vi varit och fikat, ganska mycket folk faktiskt, trevligt, men det blir så rörigt, man hinner liksom inte prata med alla på samma sätt. Theo och jag va otroligt duktiga och tog cykeln istället för bilen, trots att Andreas lämnat volvon till oss! Jättesnällt, men jag såg inte det förrän vi klätt på oss och kommit ut, tur det kanske annars hade vi nog tagit den istället.
Theo har inte riktigt varit sig själv idag, han har varit superlugn och gosig knappt busat nånting! Han har varit snäll mot de andra barnen, han har faktiskt mest suttit hos mej och myst. Han kanske hade lite skuldkänslor för sitt beteende igår ;-p Mysigt har vi haft det iaf.

Sen när vi kom hem så la vi oss i soffan och då plingade det på dörren, det va nån kvinna som höll på att samla info till nån hembyggdsbok. Så hon satt här och frågade en massa frågor, som jag knappt kunde svara på. Direkt när hon kom in så sa Theo " Kom titta mitt rum" så hon följde glatt med in och kollade på hans rum och hans leksaker. Sen låg han i soffan och kollade på, ja gissa, Pippi givetvis. När hon skulle gå så kom han springande och sa att han skulle äta "äggemacka" så hon skrattade gott när hon gick härifrån.

Nu ska vi snart laga pannkakor, det har har jag lovat idag! Det är en storfavorit. Vi håller faktiskt vårt matschema väldigt bra. Planerar hela veckans mat på måndagen och handlar allt då med och sen behöver vi inte handla mer än så. Lite extra grejer blir det ju, som mjölk och bröd, men jag tro vi tjänar lite på detta iaf, känns så. Blir lätt att man köper en massa annat skräp om man handlar varje dag.

Uppdaterar sen när posten kommit om den har nåt roligt till mej =)

Inga kommentarer: