söndag 8 mars 2009

Meningslös resa...

Här kommer en superfin bild från kalaset, på mej, Jessica och Ida, alla något flummiga och okoncentrerade-... måste se om nån annan fick bättre bilder =D Jessica ska ju ha om exakt tre veckor, Jag ska ha 2 juni och Ida ska ha tror det va 17:e juni.
Jessica är jättenervös nu, känner att jag med kommer bli det när det närmar sig. Mkt mer än förra gången. Då va jag kolugn till och med när vi satt i bilen på vägen in till bb. Men 2:a barnet flyger ju ut i raketfart för alla! Även de som legat flera timmar med första. Andreas jobbarkompis fick nu i lördags morse, de va inte heller inne mer än 10-15 minuter innan lillasystern kikade ut... Huja, orkar inte börjar tänka på det redan nu. Kan börja oroa mej om typ två månader!

Idag bestämde vi oss för att köra till Karlskronamöbler för att köpa en skänk som vi kollat på i över ett år tror jag. Vi har inte varit riktigt överrens innan, men nu känner jag att vi behöver verkligen det utrymmet så vi får rensa ut andra skåp och hrm banankartonger som fortfarande står i klädkammaren... Så JAG gav med mej, och gick med på att köpa den som Andreas velat ha hela tiden. Så vi ringde runt och fick till slut tag på ett släp och körde ner. Vad händer när vi kommer in där då? Jo den är slut! Den har funnits där hur länge som helst och just när jag gett med mej då är den slut! Så vi får se om den går att få tag på, den verkae utgått ur sortimentet iaf på Emmabodas hämtmöbler... Och de sa att skulle man beställa den från Danmark så kunde det bli svindyrt eftersom den danska kronan är rätt dyr nu! Men de lovade att kolla upp det. Annars får vi se om de kan skaffa dit den till Karlskronamöbler från Bromöllamöbler, de hade tydligen nån kvar där... Jaja, det va iaf bara att kör hem igen... Får hålla tummarna att det löser sig!

Ja snart börjar min jobbiga jobb-vecka, jobbar 6 dagar, ledig onsdag. Det är bara att bita ihop, det är bara två gånger till den veckan inträffar innan jag ska gå hem, så jag överlever nog...
Nu ska vi kolla klart på bones! hej hopp!

1 kommentar:

Malin sa...

Vilken otroligt härlig bild på er! Det är så foton ska vara. Fyllda med skratt och spontanitet.
Vet precis hur det är med möbler man vill ha som utgår ur sortimentet. Vi gick och kollade på en soffa vi skulle köpa på IKEA. Lagom tills vi sparat ihop pengarna och bestämt oss så försvann den. Hittade till slut en ny soffa, vad händer? Samma sak... Lika bra det kanske. Ny soffa och småbarn är väl inte en match made in heaven direkt...
Lycka till i skänkletandet!
Måste säga att det faktiskt var riktigt skönt när förlossningen gick så fort. Hinner ni bara in så är det skönt att få det avklarat snabbt. Smärtfritt är väl för mycket att hoppas på dock ;o)
KramKram!