måndag 30 mars 2009

Underbara dag!


Ja vi kör en sammanfattning av denna dagen =)
Efter jag hämtat Theo på dagis så fixade jag till lite mat till den hungriga lille killen. Sen tänkte jag att jag skulle ringa till Anna o Noah och se om de ville hänga med en sväng till lekparken, men precis när jag satt maten på bordet plingar det på dörren... Då kommer Anna och Noah och frågar om vi vill med ut efter de ätit, perfekt ju =) Så när vi ätit och bytt om kom de och så gick vi till lekparken. Efter vi busat en stund gick vi till affären och sen till fiket. Blev en liten kaka och lite kaffe. Sen bar det av hemåt igen. Theo somnade på vägen hem så jag ställde honom på altanen och så fick jag gå in och läsa posten, hänga tvätt, och skala potatis i lugn och ro! Sen väckte jag Theo och vi städade lite i klädkammaren medans maten stod på spisen. Efter det så kom Andreas hem och vi åt =) Sen pulade vi lite mer med klädkammaren och kom fram till att vi inte kunde göra mer förrän vi varit på ikea... Sen kan jag erkänna att vi segade lite i soffan, men sen fick jag nog och ville ut igen. Så vi tog cyklarna och gav oss ut på en runda, cyklade runt Lindås via gamla Lindåsvägen och kikade förbi hos Nettan, skulle bara cykla förbi och kolla in det nya staketet (som va jättefint!) och då va hela familjen ute så vi stannade till en liten stund...
Åhh vad jag älskar våren! Tog på mej stegräknaren idag, fast jag kom inte på det förrän vid elva, efter jag lämnat Theo på dagis och varit och handlat... Sen vid ett tiden märker jag att den suttit knasigt så den har inte räknat alls... suck! Så då har vi redan promenerat en bra bit! Det är inte det lättaste med gravid-kläder, det finns inget bra ställe att ha den riktigt, så jag fick sätta den i fickan sen. Ca 7000 steg har jag kommit sen dess, och då räknade den ingenting under vår 50 minuters cykeltur (det va nog bara 40 minuter eftersom vi stannade till hos Nettan). Så jag känner mej ganska så nöjd, lär ju kommit en bra bit över 10000 om jag bara kommit ihåg den på morgonen och satt den rätt sen!
Men jag tror att jag får hålla mej till antingen en promenad eller en cykeltur! Känner nu att det inte va så bra trots att det va superskönt att kunna... Har riktiga sammandragningar nu... känns lite läskigt faktiskt. Men jag håller mej lugn nu hela kvällen så lugnar det nog snart ner sig... Är dock lite orolig inför Ullaredsresan... Man är ju så långt hemifrån!
Ojoj vad långt det blev... vi har hållt igång idag kan man säga! Imorrn blir det nog kyrkis, om vi inte är föör trötta ;) Gör det för Theos skull, känner inte att det är så kul som det varit innan... Det finns iofs alltid nån att sitta och prata med... Snart kan jag ju gå fredagar med =) Det är roligare tycker jag!
Nu ska jag sätta på lite tevatten!
Kommer nog ha lite träningsvärk i lilla rumpan imorrn! Det va ju ett tag sen man va så här aktiv!
Måste ju bara berätta vad vi ska göra på lördag. Då ska vi ut på äventyr och åka tåg =) Theo är ju så intresserad av tåg så vi tänkte vi skulle ta en runda ner till karlskrona, se vad han säger. Han har bara åkt en gång innan och då va han jätteliten, när Nettan och jag tog med våra pojkar på shopping i Kalmar.. Men det är nog två år sen nu! Så det ska bli roligt, kanske blir att köpa nåt med ;-) Inte helt omöjligt!
NU ska jag sluta skriva! Ha en tevlig måndagkväll!

Inga kommentarer: