måndag 23 mars 2009

Godkväll!

Ja då va denna dagen med avklarad! Fikan va trevlig som vanligt! Det va handlandet efteråt som va jobbigt, att man aldrig lär sig att man INTE ska handla efter fikan när Theo är som tröttast! Skrik och gnäll genom hela affären!
Klockan 15.00 va jag på mvc och kollade läget, det va under kontroll, hon tyckte det va okej att jag bara tog en järntablett/dag, så det ska jag fortsätta med... Hb låg på 118 denna gången så det hade ändå sjunkt lite sen sist trots att jag börjat med tabletterna. Fast det är ju dessa veckorna det brukar dala så det är väl inte så konstigt! Hade gått upp 2 kg på 4 veckor det tyckte hon inte va nåt konstigt, däremot tyckte hon att jag gått upp ganska så mkt sammanlagt nu... Och det vet jag, men hon sa att det har ju saktats ner nu så det är absolut ingen fara, bara att jag ska tänka lite på vad jag äter... Kul, känner sig som värsta fettot! Hon undrade om jag hade nån aning om varför det blev så, och ja jag antar att det är för att jag gick ner en hel del i våras så man hade väl inte hunnit anpassa sig riktigt förrän det va dags att gå upp igen och då går det ju lite snabbare att gå upp det igen som man precis gått ner... Eller jag vet inte hur jag ska förklara det... Får jobba hårt sen helt enkelt... Men det blir nog helt paus från godis nu ett tag... Tror de där fikorna är en stor bov i dramat med... Jaja, nu lämnar vi det!
Föräldragruppen drar igång 14:e april, ska bli kul. Denna gången är det uppdelat från början. Så Emmaboda, Långasjö och Algutsboda hänger ihop i samma grupp. De första ska ha i mitten av maj och de sista i början av juli... 8 par trodde hon ungefär att det skulle bli, så det är ju ganska så många känns det som... Men det ska bli kul, tror inte jag har koll på en enda som kommer hamna i samma grupp faktiskt. Spännande!
Magen mätte 29cm, så den hade växt på tre cm på 4 veckor. Har fått tre nya tider nu framöver, fast det dröjer 4 veckor till nästa gång, synd att det är så långt emellan...
Tänkte jag skulle visa vad min kära son hittade på idag... Efter maten kilade han iväg medan vi satt och pratade. Sen kommer han utspringande till oss "kolla mej, kolla mej!" Då har han sminkat sig med min kajalpenna, fin han är va!?

Imorgon kanske det blir kyrkis, jag vet inte riktigt än. Tänkte inte ställa klockan, får se när vi vaknar och om vi känner att vi orkar. Theo ska ju ändå till dagis vid halv elva... Men vaknar vi supertidigt så kanske vi drar dit...

Nu ska jag dricka te och mysa i soffan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena tjena på er Gullungar!
Hihi Busungen Theo! Så kan det gå om man hittar en kajalpenna.:-) Skönt att allt var bra på mvc!Saknar er och att fika med er! Men snart är det den första april och då smäller det.;-) Ska bli så kul! Imån ska jag klippa till mitt hår lite och permanenta det. Lite nervös, men men, har alltid velat ha lockigt hår ju.:-) Hoppas vi ses på onsdag! Ha det så bra!
Puss & Kram!
Pusshej!

Ellen sa...

wiliiam trodde T hade ajaj på bilden.. sötnos...

allt bra annars??

kram saknar er//Ellen och William